Grundkursus i <DIV>?
Kurt Hansen
2019-06-01 11:37:42 UTC
Hvor finder jeg et simpelt, grundlæggende kursus i hvordan <DIV> virker
(helst på dansk).
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Bertel Lund Hansen
2019-06-01 12:31:14 UTC
Post by Kurt Hansen
Hvor finder jeg et simpelt, grundlæggende kursus i hvordan <DIV> virker
(helst på dansk).
Her finder du *alt* om webdesign. Det er fortræffelige sider.

https://www.w3schools.com/

Men du finder ikke noget om <div>. Der er nemlig ikke så meget at
sige om det. Princippet er at man skriver en tekst som man
opdeler en slags kapitler. Det gøres med <div>. Kapitlerne
inddeles i afsnit. Det gøres med <p>.
(men begge kan bruges til meget andet)

Browserne har en grundindstilling til hvordan de grafisk laver
denne opdeling. Det er noget med margin, padding og mellemrum
mellem sektionerne.

Det sjove kommer først når du kaster dig over CSS. Så kan du selv
bestemme hvordan de skal opføre sig. Men det lærer du ikke under