Sløve browsere!?
Hans Henrik Hansen
2022-12-28 10:05:10 UTC
Jeg udførte i går en mindre ændring på en web-side, testede den lokalt
og sendte derpå ændringen til ftp serveren, men da jeg åbnede siden (i
Safari), blev jeg præsenteret for den oprindelige version! :(
Jeg 'slettede historik' etc. - 'genindlæste' utallige gange, men ingen
synlig ændring.
Jeg gentog hele øvelsen i Chrome: Samme resultat.
Derpå i Firefox - hvor jeg for første gang så min 'nye side' (via
internettet)!
Tilbage til Chrome, som nu også 'var med' og videre tilbage til Safari,
som fortsat var aldeles 'uanfægtet': Først efter yderligere en halv
times tid blev den reformerede side tilgængelig via Safari.

Hvorfor reagerer browserne mon så forskelligt - og hvorfor skal det være
så svært??:

'I gamle dage' kunne man normalt fremtrylle den reviderede visning ved
blot af klikke på 'Genopfrisk'(/F5)!
--
med venlig hilsen,
Hans
Bertel Lund Hansen
2022-12-28 10:23:28 UTC
Post by Hans Henrik Hansen
[...]
Jeg har også til tider besvær med at en side er cachet.
Post by Hans Henrik Hansen
Hvorfor reagerer browserne mon så forskelligt - og hvorfor skal det være
Serverne cacher siderne for at gøre det nemmere - for dem der skal læse
dem, men det er et helvede for os der udvikler.
Post by Hans Henrik Hansen
'I gamle dage' kunne man normalt fremtrylle den reviderede visning ved
blot af klikke på 'Genopfrisk'(/F5)!
Ja. Dengang var hukommelse dyrt, så der var ikke ekstra ram til en
cache. Jeg har engang betalt 4'000 kr. for 16 Mbyte ram.
Bertel
Dennis Munding
2022-12-29 20:28:53 UTC
Post by Hans Henrik Hansen
[...]
Prøv at holde [CTRL] nede mens du taster [F5].
På den måde omgår du cachen og henter en frisk version af siden.
--
Med venlig hilsen

Dennis Munding
Hans Henrik Hansen
2023-01-02 23:18:00 UTC
Den 29.12.2022 kl. 21.28 skrev Dennis Munding:

Post by Dennis Munding
Prøv at holde [CTRL] nede mens du taster [F5].
På den måde omgår du cachen og henter en frisk version af siden.
Tak for tip - det vil jeg prøve, næste gang behov opstår! :)
--
med venlig hilsen, Hans