hover og active I menu
o***@gmail.com
2020-03-08 12:58:19 UTC
https://www.alhagrafisk.dk/fleks/fleks.html
Jeg har taget dette direkte fra W3Schools side om css navigation bar.
Jeg har ændret i padding og farver.
Hover virker, men active virker ikke.
Jeg kan ikke finde forklaringen, så er der nogen, som kan se hvorfor.
mvh
Hans
Jan Hansen
2020-03-08 13:45:44 UTC
Post by o***@gmail.com
[...]
Ja, hvis du udskifter punktum med kolon på linie 33,
li a.active {
bliver teksten rød så længe du holder musen nede.
Hvis den skal forblive rød efter man slipper musen, må du nok tage lidt
javascript til hjælp,
<https://stackoverflow.com/questions/25579888/keeping-a-active-until-another-link-is-clicked>
--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give
Linux to a friend today!
Jan Hansen
2020-03-08 14:00:57 UTC
Post by Jan Hansen
Hvis den skal forblive rød efter man slipper musen, må du nok tage lidt
javascript til hjælp,
Sludder, skal den forblive rød, kan der tilføjes

li a:focus {
color: rgb(255,0,0);
}
Linux to a friend today!
o***@gmail.com
2020-03-08 14:31:28 UTC
Post by Jan Hansen
Sludder, skal den forblive rød, kan der tilføjes
li a:focus {
color: rgb(255,0,0);
}
Tak. Det var det der skulle til.