Hvordan lever jeg dette uden at bruges frames?
Kurt Hansen
2019-11-25 13:56:55 UTC
... noget DIV velsagtens, men jeg skal lige have et skub i den rigtige
retning og så skal jeg nok læse videre selv.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Kurt Hansen
2019-11-25 14:16:18 UTC
Post by Kurt Hansen
... noget DIV velsagtens, men jeg skal lige have et skub i den rigtige
retning og så skal jeg nok læse videre selv.
Arrrgh, glemte linket:
https://www.danacord.dk/frmsets/artists.html

(se bort fra menuen i venstre side).
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Jan Hansen
2019-11-25 19:12:00 UTC
Post by Kurt Hansen
Post by Kurt Hansen
... noget DIV velsagtens, men jeg skal lige have et skub i den rigtige
retning og så skal jeg nok læse videre selv.
https://www.danacord.dk/frmsets/artists.html
(se bort fra menuen i venstre side).
Det er til at klippe og klistre fra responsiv.js. Hvis du mener, hvordan
du laver det samme, bare anderledes, kan du jo læse lidt i php-manualen.
I responsiv.js står der noget med document.getElementById("foldmenu1").
Som du kan se i skabelonen, er elementet med id foldmenu1 en div. Det kunne
også være lavet som en tabelcelle eller en iframe.
Hvis du forventer, at der skal komme noget frem i det hvide område til
højre, når man klikker på en artist, og det ikke skal være i en frame,
skal linkene i https://www.danacord.dk/artists/_artists.html under alle
omstændigheder skrives om. Det kan gøres dynamisk med php eller javascript,
eller du kan lave en specialudgave af _artists.html hvor du retter linkene
med søg og erstat. Som en indledende øvelse til søg og erstat, kan du jo
passende lave noget fornuftigt, og rette linkene i det Main-katalog, så
der kommer noget frem man kan linke til, når man klikker på en CD.
Det kan vel ikke være den store videnskab at rette
til

For nogle dage siden havde du med iconv rettet filerne i
https://www.danacord.dk/comp-dk/
til UTF-8 uden at fortælle browsere, at de skal vises som sådan. Så vidt
jeg kan se, har du nu (med AddDefaultCharset ???) fortalt dem, at filerne
er UTF-8, men i mellemtiden er de blevet til noget ISO et eller andet.
Der er vist rigeligt at gå i gang med ud over at lege med menu på tværs.
--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give
Linux to a friend today!
Kim Ludvigsen
2019-11-25 14:22:00 UTC
Post by Kurt Hansen
... noget DIV velsagtens, men jeg skal lige have et skub i den rigtige
retning og så skal jeg nok læse videre selv.
Hvis du får ændret sitet til at hente indhold i en database i stedet for
at bruge flade filer, skal du bruger et serverside-sprog, som fx PHP.
Med PHP kan du nemt indsætte menuen fra en anden fil ved hjælp af en
include-kode:
<?php
include 'inc.menu.php';
?>

Koden til menuen placeres så i filen inc.menu.php, der placeres i roden
(sammen med index-filen).

Det er/var også muligt at indsætte indhold fra en anden fil, selvom man
kun bruger HTML, men jeg ved ikke, hvor mange webservere, der
understøtter det i vore dage.
--
Mvh. Kim Ludvigsen