Tilbage til start :-(
Kurt Hansen
2019-08-28 14:48:54 UTC
Dem der har fulgt mig siden januar 1998 ved, at jeg lige siden har
kæmpet med at vedligeholde en side, som er baseret på frames:

https://www.danacord.dk/index2.html

Det med frames orker jeg ikke at diskutere mere, for det er der tærsket
langhalm nok på i tidens løb.

Nu sidder jeg i saxen. Der er ikke ressourcer (tid og penge) til en ny
og moderne, så jeg på prøve at få det bedste ud af det.

Et par indledende spørgsmål: Hvordan starter man et nyt HTML-dokument i
2019? Er der f.eks. ikke noget der hedder doctype specifikation længere?

Jeg har i de nyeste dokumenter blot dette:

<!DOCTYPE html>

Og hvad bør en anstændig <head> indeholde nu om dage? Jeg har:

<head>
<title>DACOCD 336-339</title>
<link href="../css/danacord.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="../css/varesider.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="../css/lightbox.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script type="text/javascript">
function afspil(kilde) {
var afspiller=document.getElementById('afspiller');
afspiller.style.display='';
afspiller.src=kilde;
afspiller.load();
afspiller.play();
}
</script>
<script src="../js/jquery-1.11.0.min.js"
type="text/javascript"></script>
<script src="../js/lightbox.min.js" type="text/javascript"></script>
</head>
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Jan Hansen
2019-08-28 15:52:24 UTC
Den header validerer også, hvis du fjerner de 3 gange
type="text/javascript"
som åbenbart er gået af mode. Så er den sikkert helt efter reglerne,
lige bortset fra der mangler en linie med

som åbenbart skal være der, hvis det skal være smart og
mobiltelefonkompatibelt.
--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give
Linux to a friend today!
Kurt Hansen
2019-08-28 16:35:27 UTC
Post by Jan Hansen
[...]
Taj, Jan. den slags "småting er jo guld værd. Jeg har dog mine tvivl om
hvorvidt siden bliver mobilvenlig med den tilføjelse, men det må
brugerne så leve med :-(
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Jan Hansen
2019-08-28 17:17:04 UTC
Post by Kurt Hansen
Taj, Jan. den slags "småting er jo guld værd. Jeg har dog mine tvivl om
hvorvidt siden bliver mobilvenlig med den tilføjelse, men det må
brugerne så leve med :-(
Det bliver den. Uden den linie var den eneste tekst, der ikke er i <div>,
alt for stor, og resten for småt, Loading Image...
Med den linie ser det ud som i firefox mobilvisning. Det er da muligt, det
virker uden den linie på iTelefon 10 de Luxe, men med min discount-telefon
skal linien være der.