Tyske Umlauts?
Kurt Hansen
2022-11-15 09:18:25 UTC
Hvordan er det nu lige man skriver Umlauts i HTML?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Bertel Lund Hansen
2022-11-15 10:04:39 UTC
Post by Kurt Hansen
Hvordan er det nu lige man skriver Umlauts i HTML?
Ved først at trykke på tasten med de to prikker og derefter det bogstav
der skal have omlyd. Det er ikke nødvenmdigt at kode dem, og jeg synes
at det er en uskik at bruge koder for bogstaver der er med i de
almindelige tegnsæt. Men koderne er praktiske for folk i lande der ikke
har et vestligt tastatur.

Hvis du insisterer:

https://www.adfreak.de/en/blog/html-umlauts-and-special-characters-entities-and-unicodes-list/
Bertel
Kurt Hansen
2023-02-09 11:46:43 UTC
Post by Kurt Hansen
[...]
Den viser ikke hvordan man (på fransk) skriver "è" og "é". Der viser
bare ´ og ´
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen