Hvad laver jeg her?
Kurt Hansen
2019-08-15 11:30:05 UTC
I en CSS definitionsfil har jeg disse:

[class*='col-'] {
float:left;
padding-right:0
}

.grid:after {
content:"";
display:table;

Det er mange år siden jeg lavede det og husker ikke hvad de gør godt for.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Jan Hansen
2019-08-15 14:51:50 UTC
Post by Kurt Hansen
[class*='col-'] {
float:left;
padding-right:0
}
Det gælder for alle elementer, der hedder noget
med "col-" i klassenavnet.
Post by Kurt Hansen
.grid:after {
content:"";
display:table;
Det står der noget om her
<https://www.w3schools.com/cssref/sel_after.asp>
--
mvh Jan.
Help Microsoft stamp out piracy. Give
Linux to a friend today!
Kurt Hansen
2019-08-16 06:43:46 UTC
Post by Jan Hansen
Post by Kurt Hansen
Post by Kurt Hansen
.grid:after {
content:"";
display:table;
Det står der noget om her
<https://www.w3schools.com/cssref/sel_after.asp>
Hmmm, okay, men jeg forstår ikke hvad jeg har ønsker at lave.

w3schools giver følgende forklaring til table-værdien:

Let the element behave like a <table> element.

Øhhh ja, hvad ellers? Hvordan skulle en <table> ellers vises?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Kurt Hansen
2019-08-16 07:31:48 UTC
Post by Kurt Hansen
Post by Jan Hansen
Post by Kurt Hansen
[...]
Sorry. Fandt vistnok en logisk forklaring her:
https://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_layout_clearfix2
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Jan Hansen
2019-08-15 20:37:20 UTC
Post by Kurt Hansen
[class*='col-'] {
float:left;
padding-right:0
Sidst der var noget om det er i denne tråd:
<https://groups.google.com/forum/#!searchin/dk.edb.internet.webdesign.html/class*$3D$27col-$27/dk.edb.internet.webdesign.html/8IVmQ3zbYCY/VtigzzB-_T4J>
Post by Kurt Hansen
Det er mange år siden jeg lavede det og husker ikke hvad de gør godt for.
Så har du nok glemt, at du fik lavet en responsiv side, der virker i firefox
mobilvisning, selv i den laveste opløsning.
<https://danacord.dk/records/755.html>
Linux to a friend today!
Kurt Hansen
2019-08-16 07:17:49 UTC
Post by Jan Hansen
Post by Kurt Hansen
[class*='col-'] {
float:left;
padding-right:0
<https://groups.google.com/forum/#!searchin/dk.edb.internet.webdesign.html/class*$3D$27col-$27/dk.edb.internet.webdesign.html/8IVmQ3zbYCY/VtigzzB-_T4J>
Ooookie, jeg troede ikke at Google Groups fandtes mere.
Post by Jan Hansen
Post by Kurt Hansen
[...]
Jeg er kommet i den sørgelige, næsten groteske, situation, at min plan
om at leve en helt ny side, hvor webshop er integreret på en ny
"hjemmeside, er blevet skudt ned fra højere sted. Det kan vi mene om
hvad vi vil, men det er altså de faktiske forhold :-(

Nu vil jeg rydde op og harmonisere HTML'en på varesiderne, hvor jeg har
anvendt mange forskellige måder at kode på gennem mere end 20 år.

Den ligger nu her:
https://www.danacord.dk/records/skabelon.html

I højre frame vises varesiden og her er kun een tabel, nemlig med CD'ens
indhold og sådan ønsker jeg det skal være. Jeg KUNNE proppe de andre
sektioner/elementer ind i tabeller, men det er jo ikke responsivt.

Jeg er dog ikke tilfreds med udseendet. Jeg vil gerne at de forskellige
sektioner wrapper ind så de kommer til at se ud som f.eks.
https://www.danacord.dk/frmsets/records/836-r.html, som dog ikke er
responsivt.

Det må være noget med DIV til højre og venstre og noget med CLEAR. Det
må jeg i gang med at læse op på. Der er jo sikkert mange sider derud om
design med DIV, men hvis noget har et link til en simpel side om det
grundlæggende, vil det være fint ... og meget gerne på dansk, tak!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen