Ny standardside ...
Kurt Hansen
2019-11-30 08:27:06 UTC
http://www.danacord.com/ny/index.html

Jeg vil gerne undgå (så vidt muligt) at bruge tabeller til design. På
forsiden har jeg bare indkopieret en lille tabel fra den gamle
hjemmeside, men det skal jeg have lavet om (... senere).

Langt de fleste sider skal derfor have et responsivt indhold. Banneret
er 675px, men tilpasses ved smalle bredder i browseren og menuen tryller
sig om til en lille "brændestak" i øverste højre hjørne. Alt sammen
meget fint.

Det kunne f.eks. være en side som denne:
https://www.danacord.dk/frmsets/maincat-n.html

Jeg vil (måske) gerne have en baggrund på hele hjemmesiden, men sådan at
arealet med indhold forbliver hvidt. På bedste Fedtmulemanér har jeg
lagt en hvid baggrund på tabellen, men det må være muligt at lave en
overordnet "wrapper" med hvid baggrund for hele siden.

En enkelt ting mere: Hvordan får jeg menulinjen begrænset til samme
bredde som resten?

P.S. Jeg modtager gerne links til steder hvor jeg kan læse om de ting
jeg spørger om.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen
Kurt Hansen
2019-11-30 09:18:41 UTC
Post by Kurt Hansen
[...]
Jeg fedtmuler i baggrunden, men lader foreløbigt index-siden stå i
henhold til ovenstående.

Se i stedet http://www.danacord.com/ny/collections.html. Her er det
lykkedes mig at opnå meget af det har spurgt om, men der er og bliver
fusk, så om mine "løsninger" er de bedste, blæser i vinden.

Nu mangler jeg bare at få indholdsdelen til at blive hvid hele vejen
ned. Jeg har prøvet med "heigth: 100%", men det virker ikke.

Det er den slags spørgsmål jeg gerne vil læse om, men hvor finder jeg en
side (helst på dansk) hvor jeg kan læse om sådanne banale og
grundlæggende ting.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen